Retail

Nowa infrastruktura IT: jak firmy projektują środowiska AI bez kompromisów energetycznych

Sztuczna inteligencja zmienia podejście firm do projektowania infrastruktury IT – liczy się już nie tylko moc obliczeniowa, ale także efektywność…

Sony i Ameria stawiają na bezdotykowy retail. Nowy standard interakcji z klientem?

Na styku fizycznego handlu i cyfrowej innowacji Sony i Ameria prezentują nową wizję interakcji z klientem. Podczas Digital…

Edge Computing wychodzi z fazy eksperymentów. 380 miliardów dolarów w 2028 roku i rosnąca rola usług

Edge computing wchodzi w nową fazę dynamicznego rozwoju, napędzaną rosnącym zapotrzebowaniem na przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym i…

Żabka podpisała strategiczne partnerstwo z Microsoft w obszarze AI

Żabka ogłosiła rozszerzenie wieloletniego partnerstwa z Microsoft w celu dynamicznego przyspieszenia wzrostu poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI). Strategiczne…

Sztuczna inteligencja w handlu – między potencjałem a praktyką

W obliczu rosnącego zainteresowania i potencjalnych korzyści płynących ze stosowania sztucznej inteligencji (AI) w sektorze retail, polskie firmy…

KSeF, e-paragony, system kaucyjny i ESG – rozkwit polskiej branży retail w cieniu inflacji i zmian

Pomimo wyzwań takich jak inflacja, niestabilna sytuacja geopolityczna oraz liczne zmiany legislacyjne, polski rynek handlowy wykazuje niezachwiany wzrost.…

Co dalej z Neonet? Jest postanowienie sądu

W obliczu finansowych turbulencji, Neonet S.A. wkracza w kluczową fazę restrukturyzacji. Ten ruch, zatwierdzony przez Sąd Rejonowy dla…

Neonet odnosi się do informacji o upadłości. Firma jest w trudnej sytuacji

Dziś rano, media obiegła wiadomość o upadku Neonet, znaczącej sieci sklepów elektronicznych w Polsce. Neonet, działający od 2003…

Optymistyczne prognozy – retailerzy kontynuują inwestycje w technologie w 2023 roku

Jak pokazuje badanie RetailTech 2023, 43 proc. retailerów podejmuje inwestycje w technologie z wykorzystaniem wyłącznie własnych zasobów IT.…

Branża retail – w co warto inwestować?

Technologia zarządzania sklepami była jedynym sektorem handlu detalicznego, w którym odnotowano wzrost finansowania w pierwszym kwartale 2022 roku…

Siły napędowe transformacji cyfrowej w branży retail

Po niewielkim spowolnieniu w okresie pandemii, firmy jeszcze w tym roku przyśpieszą transformację cyfrową. Według prognoz IDC Worldwide…

Oszczędność czasu i spokój ducha. Jakie są zalety monitoringu wideo dla sektora MŚP?

Na właścicielach małych i średnich firm spoczywa wielka odpowiedzialność. Zapewnienie ciągłości działania biznesu, kontrola stanu faktycznego i ryzyko…

„Beyond Expectation” – Sharp/NEC na targach ISE 2022

Sharp NEC Display Solutions Europe po pandemicznej przerwie w końcu zaprezentuje się na targach Integrated Systems Europe (ISE)…

DataArt otwiera biuro w Krakowie. Firma chce zatrudnić w nim blisko 100 specjalistów

DataArt, firma zajmująca się doradztwem technologicznym na skalę globalną, otworzyła nowy oddział w Krakowie. Do końca przyszłego roku…

Ile prawdy jest w wyprzedażach na Black Friday?

Ekstra rabaty, nadzwyczajne przeceny, niepowtarzalne okazje – takie hasła już wkrótce wypełnią witryny sklepów stacjonarnych i internetowych niemal…

Wszystkie sklepy należące do Grupy Morele będą działać pod jednym szyldem

Grupa Morele będąca właścicielem 9 sklepów internetowych z asortymentem w różnych kategoriach m.in. elektronika użytkowa, kosmetyki, zabawki, odzież…

Styczeń w handlu znowu na dużym minusie. Sklepy straciły ponad jedną trzecią ruchu

W styczniu tego roku w porównaniu do ub.r. ruch w wielkopowierzchniowych sklepach spożywczych spadł o 36%. Z kolei…

Rok 2020 pod znakiem dynamicznego rozwoju sektora magazynowego

Pomimo turbulencji związanych z pandemią koronawirusa, rok 2020 stał pod znakiem dalszego dynamicznego rozwoju sektora magazynowego. Szczególnie cieszy…

E-commerce: Klienci nie lubią problemów. 6 na 10 opuszcza koszyk, gdy tylko pojawia się trudność

Wyrozumiały, cierpliwy, empatyczny – to klient ideał… Niestety taki nie istnieje! Według ankiety goMoxie, aż 40% potencjalnych nabywców…

E-commerce i cyfrowe płatności: prognozy na 2021 rok

Nowe zwyczaje zakupowe i te związane z rynkiem płatności, które zaczęły kształtować się wiosną 2020 roku, nie tylko…

Tracimy cierpliwość do sklepów internetowych. Nie wracamy do tych, które ładują się zbyt wolno

Jak pokazują najnowsze badania Retail Systems Research, ponad połowa internautów irytuje się, gdy strona sklepu internetowego ładuje się…

Odporność handlu detalicznego: Pomimo koronakryzysu europejskie biznesy planują dalszy wzrost

Najnowsze badanie opublikowane przez platformę płatniczą Stripe, przeprowadzone przez Forrester, pokazuje, że większość przedstawicieli europejskiego handlu detalicznego, w…