Jak ratować biznes przed ucieczką klientów?

Jeżeli obsługa konsumenta nie kontaktuje się natychmiast ze swoimi konsumentami, to traci natychmiast 90% klientów. W handlu internetowym,…

Typowe błędy managerów, czyli jak (nie)zarządzać zespołem?

Rola managera w firmie jest kluczowa dla efektywności organizacji i zadowolenia pracowników. Menedżerowie są odpowiedzialni za zarządzanie zespołami…

Zmiana to nowa norma – przekształć niepewność w możliwości

W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw,…

Czy można dobrze zarządzać firmą bez danych?

Na pytanie, jak dobrze zarządzać firmą, Google zwraca ponad 29 milionów wyników. Temat jest popularny i jak widać,…

Grywalizacja w firmie jako usługa? Czemu nie?

Eksperci od zamieniania nudnych procesów w ciekawą, wciągającą zabawę, udostępnili właśnie w Azure Marketplace jako jedni z pierwszych…

Rola kobiet w nowoczesnym biznesie – efektywne relacje i skuteczne przywództwo

Z raportu GEM nt. przedsiębiorczości kobiet wynika, że globalny wskaźnik przedsiębiorczości rośnie szybciej wśród kobiet niż wśród mężczyzn.…

Mniej upadłości, ale więcej restrukturyzacji – biznesowe podsumowanie 2022 roku

Liczba upadłości w polskim biznesie spadła w 2022 r. o 11%. Trzy sektory gospodarki, w których ogłoszono najwięcej…

Siła tradycji w biznesie. Nie zapominaj o dokonaniach przodków

Dziś przedsiębiorcy stawiają na rozwój nowoczesnych technologii, budowanie informatycznego zaplecza swoich firm. Tymczasem warto także powracać i kultywować…

5 mitów na temat pracy hybrydowej

W niedawnej publikacji IDC zatytułowanej Empatyczne przywództwo na rzecz hybrydowej pracy przyszłości, IDC analizuje drogę od hierarchicznego do…

Współgranie technologii i biznesu – wyzwanie dla zarządów firm w Polsce i na świecie

Choć 85 proc. prezesów ocenia, że ich firmy w okresie pandemii przyspieszyły digitalizację, badanie przedstawicieli zarządów i dyrektorów…

Zarządzanie chaosem czy chaos w zarządzaniu?

W sierpniu Grupa Azoty SA, której największym właścicielem jest Skarb Państwa, potaniała o ponad 1 mld zł, to…

Czterodniowy tydzień pracy wymaga zmiany sposobu zarządzania

Menedżerowie stoją dziś przed sporym wyzwaniem, bo muszą zareagować na szybko zmieniający się rynek pracy. Kluczowe jest m.in.…

Gartner: Prawie 90% sprzedawców B2B czuje wypalenie

Według ankiety przeprowadzonej przez Gartner, Inc. 89% sprzedawców twierdzi, że czuje się wypalona w pracy. W rezultacie ponad…

Jak skutecznie budować zespół projektowy? 5 sprawdzonych tipów dla liderów

Budowanie zgranego i skutecznego zespołu projektowego wymaga od lidera odpowiedniego podejścia i zastosowania sprawdzonych rozwiązań. Pierwszym krokiem jest…

Jak zorganizować firmę, aby móc wyjechać na urlop?

Wakacje to czas  upragnionych urlopów, wspólnych rodzinnych wakacji. W skrócie; przerwy od pracy. Jednak wielu przedsiębiorców nie decyduje…

Jaką rolę pełnią dyrektorzy ds. bezpieczeństwa w przeciwdziałaniu zagrożeniom?

Działy IT działają obecnie dwukierunkowo – z jednej strony stawiają na zwinność, z drugiej na rozwój narzędzi typu…

W jaki sposób “nowe pokolenie” podchodzi do kultury organizacyjnej i relacji?

Tylko w Stanach Zjednoczonych nowe Pokolenie Z stanowi prawie jedną czwartą całej populacji. Osoby urodzone między 1995 a…

Budowanie strategii firmy to obowiązek, nie fanaberia

W biznesie nasz „apetyt” na prostotę nie powinien przeważać nad potrzebą dokładności. Zwłaszcza gdy w grę wchodzi przyszłość…

Z wieży kontrolnej widać więcej – także w biznesie

We współczesnych handlu planowanie zapasów i dostaw jest trudniejsze niż kiedykolwiek. W tym skomplikowanym systemie nie sprawdzi się…

Polskie firmy i samorządy bez planu na wypadek poważnego kryzysu. Jak się na niego przygotować?

Z praktyki wynika, że około 60% potencjalnych incydentów można przewidzieć ponieważ już wcześniej wystąpiły w danej branży. Analiza…

Zarządzanie hasłami – rynek rośnie przez cyberataki

Według danych z raportu Research And Markets „Globalny rynek zarządzania hasłami według typu, użytkownika końcowego, wielkości organizacji, dostępu, regionalnych…