4 korzyści płynące z wprowadzenia sprzedaży online

Coraz więcej przedsiębiorstw posiadających sklepy stacjonarne decyduje się również na rozpoczęcie sprzedaży online. Według analizy przeprowadzonej przez PwC…

Zrównoważone produkty w Polsce: drogie, ale pożądane

Ponad trzy czwarte Polaków oszczędza energię elektryczną oraz stara się unikać marnowania żywności. Jak wynika z 41. edycji…

Downsizing najmocniej uderza w seniorów. Bierność branży i samych konsumentów grozi umocnieniem trendu

Oferowanie coraz lżejszych produktów, bez zmian ich cen, a często też – rozmiarów opakowań, tak się upowszechniło w…

3 lata od brexitu, a w handlu ciągle pod górkę. Jak handlować z Brytyjczykami?

Po trzech latach od brexitu, unijni przedsiębiorcy wciąż mają pod górkę w handlu z Wielką Brytanią. Mimo, iż…

Cyberataki skierowane w handel detaliczny – trwa walka o chmurę

Czy zespoły ds. bezpieczeństwa w branży retail są w gorszej sytuacji niż w innych branżach? Wydaje się, że…

Koniec fikcyjnych promocji – do handlu wkroczyła Dyrektywa Omnibus

Zmiany w prawach konsumenta wymagają weryfikowania regulaminów sklepów internetowych oraz wszelkich procedur skierowanych do konsumentów i dostosowania ich…

E-commerce – Polacy robią zakupy międzynarodowo

W 2022 r. na pierwszy plan wysuwa się transgraniczny handel elektroniczny. Bowiem już dziś prawie trzy czwarte (74%)…

Święto zakupów tuż tuż. Jak zadbać o bezpieczeństwo w Black Friday?

Black Friday jest prawdziwym świętem nie tylko dla zakupoholików. Tego dnia można złapać najlepsze okazje cenowe, ale również…

Czeka nas zupełnie inny Black Friday niż dotąd

Tegoroczny Czarny Piątek, czyli jeden z najgorętszych zakupowo dni w roku, przypada 25 listopada. Operator płatności Tpay postanowił…

Chińskie eldorado dobiega końca? Chiny tracą w oczach inwestorów

Chiny tracą w oczach zagranicznych inwestorów. Firmy technologiczne coraz częściej dyskutują o Chinach w 2022 r. (stan na…

8 korzyści stosowania technologii RFID w handlu

Technologia RFID przekłada się na wyższe zyski przedsiębiorstw handlowych. Wykorzystanie fal radiowych do przekazywania danych skraca czas wykonywania…

KSeF – zbędny obowiązek czy szansa na większe obroty w handlu zagranicznym?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się w Polsce obowiązkowy od 1 stycznia 2024 r. Rozwiązanie to ma ułatwić…

Technologie mobilne w handlu – wskazówki dla detalistów

Dziś już nikt nie wyobraża sobie handlu bez aplikacji mobilnych, w których klienci codziennie robią zakupy, znajdują promocje,…

Jak wejść do sieci handlowej?

Zdecydowana większość producentów i importerów żywności oraz tzw. chemii domowej jest obecna lub chciałaby zaistnieć w popularnych sieciach…

Producenci będą musieli zmienić podejście do marketingu. Czy to zadowoli konsumentów?

Sztuczne podwyższanie cen, aby je następnie obniżyć, zwalczać ma Dyrektywa Omnibus, która wprowadza wiele zmian korzystnych dla konsumentów…

Fiskus chętnie wykorzystuje nowe przepisy. W 4 miesiące nałożyli mandaty na blisko 800 tys. zł

W ciągu czterech pierwszych miesięcy br. KAS przeprowadziła ponad 3 tys. nabyć sprawdzających. Część ekspertów przekonuje, że obowiązujące…

Jak wykorzystać blog do wsparcia sprzedaży?

Trendy w zakupach konsumenckich jeszcze nigdy tak dynamicznie się nie zmieniały. E-commerce notuje rok do roku blisko 12-procentowe…

Po co chodzimy do sklepów, skoro wszystko możemy kupić przez internet?

Wiele się ostatnio pisze i mówi o tym, że e-commerce w Polsce nieustannie rośnie. Nie oznacza to jednak,…

Handel na lotniskach – tak źle jeszcze nie było

Handel na lotniskach przeżywa największe kłopoty od początku istnienia branży. Z analiz firmy doradczej Bain & Company wynika,…

Lockdown w Szanghaju znów wywołał zastój w międzynarodowym łańcuchu dostaw

W związku z trwającym od 1 kwietnia twardym lockdownem w Szanghaju handel międzynarodowy znów cierpi z powodu zatorów…

Jak handel tradycyjny reaguje na wysoką inflację?

Majowe odczyty nastroju w handlu tradycyjnym (NHT) wskazują na lekki optymizm wśród osób prowadzących małe i średnie sklepy…