Jest nowa wersja ChatGPT. Sztuczna inteligencja weszła na wyższy poziom

Firma OpenAI poinformowała o wydaniu najnowszej wersji swojego modelu sztucznej inteligencji, GPT-4. Według informacji przedstawionych na prezentacji, model…

Sztuczna inteligencja – wspaniała i niebezpieczna. SAS proponuje ramy etyczne dla AI

Rynek GAI (Generative AI) - wyszkolonej na dużych zbiorach danych sztucznej inteligencji - do 2030 roku będzie rósł…

Serwery AI na fali. Rozwój sztucznej inteligencji będzie jeszcze szybszy

Według najnowszego badania rynku serwerów przeprowadzonego przez TrendForce, wielu dostawców usług w chmurze (CSP) rozpoczęło inwestycje na dużą…

Sztuczna inteligencja w rządzie Rumunii – krok w przyszłość czy zagrożenie dla prywatności?

Według informacji podanych przez Politico, premier Rumunii Nicolae Ciucă wprowadził do swojego gabinetu nowego członka - całkowicie opartego…

Ochrona prywatności obywateli a wykorzystanie sztucznej inteligencji: jakie przepisy powinny regulować tę kwestię?

– W przyszłości państwo będzie mogło dokonywać oceny wiarygodności obywatela z użyciem systemów sztucznej inteligencji, ale tylko w pewnym, bardzo…

Jak sztuczna inteligencja wpływa na rynek pracy: ekspert wyjaśnia

Zdaniem Polskiego Instytutu Ekonomicznego, rynek pracy ulega ciągłej ewolucji, a nowi kandydaci często nie spełniają wymagań pracodawców. Taki…

MWC 2023: Smartfony, sztuczna inteligencja, Metaverse i kontrowersje wokół Huawei

Tegoroczne targi bezprzewodowe MWC w Barcelonie przyciągną uwagę gości dzięki najnowszym technologiom, takim jak smartfony ze składanym ekranem,…

Jak sztuczna inteligencja może wesprzeć produkcję i przemysł?

- Oczekiwania wobec sztucznej inteligencji jako jednej z technologii Przemysłu 4.0 są bardzo wysokie. Wszyscy w przemyśle poznali…

Sztuczna inteligencja – jej rozwój to nie tylko szansa, ale także spore zagrożenie. Jak wykorzystują ją cyberprzestępcy?

 Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji (AI), na LinkedIn i w mediach internetowych rozgorzała dyskusja na temat korzyści, jakie…

ChatGPT w polskich szkołach – lepiej nauczyć niż zakazać

Narzędzi takich jak ChatGPT lepiej w szkołach czy na uczelniach nie zakazywać, ale wprowadzać w sposób świadomy i…

Dziś Dzień kota – świętowanie przy pomocy AI

AI to rewolucja, która niemal codziennie ujawnia nam swoje możliwości. Jednak dopiero teraz będzie można namacalnie sprawdzić, jaki…

Rozwój sztucznej inteligencji ma dwie strony. Eksperci alarmują o jasne ramy jej wykorzystania

 Przyjęcie dobrych praktyk w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji, a także jasne wytyczne legislacyjne zachęcą do wprowadzania odpowiedzialnych innowacji…

ChatGPT budzi obawy, także te związane z cyberbezpieczeństwem

Popularność AI, w tym ChatGPT, to także nowe wyzwania z zakresu cyberbezpieczeństwa dla nas wszystkich. Brytyjski Dailymail zwraca…

Open source, sztuczna inteligencja, wzrost znaczenia multicloud, czyli 10 trendów IT 2023

Sztuczna inteligencja, która pomoże w przejściu na czterodniowy tydzień pracy? 80% programistów korzystających z oprogramowania open-source? A może…

Polska na 5. miejscu w rankingu UE27 dotyczącym sztucznej inteligencji

Rozwój sztucznej inteligencji (SI) przyspiesza z roku na rok. Dotyczy on nie tylko biznesu, ale także obszaru nauki.…

5 technologii, w które warto inwestować w 2023 roku

Nigdy jeszcze tak silnie, jak dziś, skuteczne prowadzenie biznesu nie zależało od technologii. To one stanowią katalizator zmian…

ING pokazuje przyszłość polskich miast za pomocą AI

ING Bank Śląski pragnie zainspirować Polaków do refleksji i dyskusji na temat ich przyszłości finansowej i życia na…

Dlaczego ChatGPT robi tyle szumu na rynku sztucznej inteligencji?

Firma OpenAI zajmująca się badaniami i wdrażaniem sztucznej inteligencji (AI) niedawno ogłosiła oficjalne uruchomienie ChatGPT , nowego modelu…

Sztuczna inteligencja w hucie – AI pomaga w sterowaniu piecem hutniczym KGHM

Zakończył się projekt wdrożenia algorytmów wspierających pracę sterników Pieca Zawiesinowego w oddziale KGHM, Huta Miedzi „Głogów”. Algorytmy, na…

ING stawia na sztuczną inteligencję. Klienci banku mogą być obsługiwani przez voicebota

ING wprowadził sztuczną inteligencję w kontakcie z klientami. Na infolinii pojawił się voicebot Inga – w prosty i…

AI nadal na wczesnym etapie wdrażania

W opracowaniu „Globalny stan sztucznej inteligencji 2021”, ResearchAndMarkets.com przedstawia kluczowe wnioski z ankiety przeprowadzonej wśród globalnych przedsiębiorstw na…