Raport “Praca zdalna i warunki jej wykonywania w okresie pandemii”

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
56 min

Systemy do zarządzania informacją w pracy zdalnej

Systemy CRM są jednym z wielu narzędzi wykorzystywanych w pracy zdalnej, nie mniej są jednym z jej najważniejszych elementów. Dlatego tak ważne jest, aby system CRM, z którego korzystają pracownicy był dopasowany do potrzeb firmy w taki sposób, by korzystanie z niego przebiegało płynnie, a pracownicy mogli bez przestojów wykonywać obowiązki.

7 na 10 osób pracujących zdalnie deklaruje, że w swojej pracy korzysta z systemów CRM (ang. Customer Relationship Management). Jeśli chodzi o stosunek ankietowanych do systemów CRM, to większość z badanych osób pozytywnie ocenia system, z którym pracuje. Wskazują na to nie tylko wyniki bezpośredniego pytania o intuicyjność i dostosowanie do potrzeb, ale także bardziej szczegółowe informacje, jakich dostarczyło badanie.

Pomimo, że ankietowani korzystający z systemów CRM raczej przychylnie podchodzą do systemów wykorzystywanych w codziennej pracy, to jednak wielu z nich (42%) sądzi, że w systemy posiadają błędy utrudniające pracę. Co ciekawe, aż 70% respondentów deklarujących korzystanie z CRM uważa, że bez niego nie byłaby w stanie pracować w formie zdalnej. Obrazuje to istotną rolę narzędzi w wykonywaniu pracy zdalnej, jak również może stanowić cenną wskazówkę do efektywnego wdrożenia pracy zdalnej w firmie. Z kolei w kwestii zabezpieczeń, 6 na 10 respondentów korzystających z CRM w pracy zdalnej uważa, że systemy te są dobrze zabezpieczone.

- Advertisement -

Nie tylko CRM

Spośród systemów do zarządzania informacją, najczęściej wykorzystywanymi systemami do pracy zdalnej są systemy CRM. Nie oznacza to jednak, że pracownicy zdalni nie korzystają w swojej pracy z innych systemów do zarządzania informacją.

19% respondentów pracujących zdalnie deklaruje, że korzysta z systemów do zarządzania informacją. Na pytanie dotyczące tego, z jakich systemów korzystają ankietowani, najczęściej odpowiadali, że korzystają z systemu własnego firmy.

65% badanych korzystających z systemów do zarządzania informacją jest z nich raczej zadowolona. Pozytywna ocena systemów przejawia się również na gruncie związanym z bezpieczeństwem. Aż 73% respondentów korzystających z systemów do zarządzania informacją, uważa je za bezpieczne. Co więcej, 53% z nich nie wyobraża sobie pracy zdalnej bez tych systemów.

Interesującym jest fakt, że ankietowani, którzy korzystają z systemów do zarządzania informacją to w 92% te same osoby, które korzystają z systemów CRM. Oznacza to, że systemy CRM są zdecydowanie najpopularniejszą formą zdalnego zarządzania informacją w firmach, z którymi związani są respondenci.

Udostępnij