Systemy do zarządzania informacją w pracy zdalnej
Systemy CRM są jednym z wielu narzędzi wykorzystywanych w pracy zdalnej, nie mniej są jednym z jej najważniejszych elementów. Dlatego tak ważne jest, aby system CRM, z którego korzystają pracownicy był dopasowany do potrzeb firmy w taki sposób, by korzystanie z niego przebiegało płynnie, a pracownicy mogli bez przestojów wykonywać obowiązki.
7 na 10 osób pracujących zdalnie deklaruje, że w swojej pracy korzysta z systemów CRM (ang. Customer Relationship Management). Jeśli chodzi o stosunek ankietowanych do systemów CRM, to większość z badanych osób pozytywnie ocenia system, z którym pracuje. Wskazują na to nie tylko wyniki bezpośredniego pytania o intuicyjność i dostosowanie do potrzeb, ale także bardziej szczegółowe informacje, jakich dostarczyło badanie.
Pomimo, że ankietowani korzystający z systemów CRM raczej przychylnie podchodzą do systemów wykorzystywanych w codziennej pracy, to jednak wielu z nich (42%) sądzi, że w systemy posiadają błędy utrudniające pracę. Co ciekawe, aż 70% respondentów deklarujących korzystanie z CRM uważa, że bez niego nie byłaby w stanie pracować w formie zdalnej. Obrazuje to istotną rolę narzędzi w wykonywaniu pracy zdalnej, jak również może stanowić cenną wskazówkę do efektywnego wdrożenia pracy zdalnej w firmie. Z kolei w kwestii zabezpieczeń, 6 na 10 respondentów korzystających z CRM w pracy zdalnej uważa, że systemy te są dobrze zabezpieczone.
Nie tylko CRM
Spośród systemów do zarządzania informacją, najczęściej wykorzystywanymi systemami do pracy zdalnej są systemy CRM. Nie oznacza to jednak, że pracownicy zdalni nie korzystają w swojej pracy z innych systemów do zarządzania informacją.
19% respondentów pracujących zdalnie deklaruje, że korzysta z systemów do zarządzania informacją. Na pytanie dotyczące tego, z jakich systemów korzystają ankietowani, najczęściej odpowiadali, że korzystają z systemu własnego firmy.
65% badanych korzystających z systemów do zarządzania informacją jest z nich raczej zadowolona. Pozytywna ocena systemów przejawia się również na gruncie związanym z bezpieczeństwem. Aż 73% respondentów korzystających z systemów do zarządzania informacją, uważa je za bezpieczne. Co więcej, 53% z nich nie wyobraża sobie pracy zdalnej bez tych systemów.
Interesującym jest fakt, że ankietowani, którzy korzystają z systemów do zarządzania informacją to w 92% te same osoby, które korzystają z systemów CRM. Oznacza to, że systemy CRM są zdecydowanie najpopularniejszą formą zdalnego zarządzania informacją w firmach, z którymi związani są respondenci.